Betalingsachterstand

Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen of dreigt er een achterstand te ontstaan? Dan kunt u digitaal of telefonisch een betalingsregeling aanvragen. Wij nemen uw aanvraag in behandeling en beoordelen of u voor een betalingsregeling in aanmerking komt. Goed Wonen is niet verplicht om een betalingsregeling aan te gaan.

Let op: heeft u eerder een betalingsregeling getroffen maar u niet aan de aflossingsafspraken gehouden? Dan kunt u geen nieuwe betalingsregeling treffen.

Structureel betaalprobleem

Het kan zijn dat u door omstandigheden de huur van uw woning structureel niet meer kunt betalen. Neem in dat geval zo snel mogelijk contact op met Goed Wonen Gemert. Wij kijken graag samen met u naar mogelijkheden om de huurprijs aan te passen of te verhuizen naar een goedkopere woning.

Incassoprocedure

Blijft betaling achterwege en neemt u geen contact met ons op, dan starten wij met een incassoprocedure. De kosten hiervan zijn voor uw rekening en komen bovenop uw huurachterstand. Bovendien loopt u het risico dat wij de huurovereenkomst beƫindigen. Kortom: door vroegtijdig contact met ons op te nemen, bespaart u zich veel zorgen.

Deel deze pagina

Heeft u een (andere) vraag?

Stel je vraag