Welkom Over Goed Wonen Gemert Organisatie Laatste nieuws Keurmerk voor ‘zorgeloos huren’ verlengd

Keurmerk voor ‘zorgeloos huren’ verlengd

Worden huurders snel en goed geholpen? Bieden we de juiste oplossingen in geval van problemen? Zijn huurders tevreden over de uitgevoerde reparaties? En gaan we bijvoorbeeld goed met klachten om? Elke dag doen we weer ons uiterste best om het zo goed mogelijk te doen voor onze huurders. Of dat lukt wordt continue gemeten door het Kwaliteitscentrum voor Woningcorporaties (KWH). Zij meten wat goed gaat en wat beter kan. Als huurders vinden dat corporaties het goed doen op alle onderdelen van hun dienstverlening, dan ontvangen corporaties het keurmerk ‘KWH-huurlabel’.

'We richten ons op huurders, niet op cijfers'
Onlangs is het ‘KWH-huurlabel’ voor Goed Wonen weer verlengd voor de duur van een jaar. ‘Dat is mooi want dat betekent dat we tevreden huurders hebben’, vertelt Ton Moors, manager Wonen. ‘Overigens hadden we er alle vertrouwen in dat dit zou gebeuren. Vanuit onze dagelijkse betrokkenheid bij en de vele contacten met onze huurders, halen we iedere dag weer feedback op over onze dienstverlening. Het beeld wat hieruit naar voren komt is overwegend positief. Als er dan toch een negatief signaal binnenkomt, dan gaan we direct met de betreffende huurder in gesprek en bekijken we samen hoe we het gerezen probleem kunnen oplossen of hoe we onze aanpak kunnen aanpassen. We merken dat huurders dit enorm waarderen. En voor ons wordt het werk er alleen maar leuker op! Ik denk dat de kneep erin zit dat we ons richten op onze huurders en niet op cijfers of procedures en regels. Een sfeer van het samen iedere dag weer beter te willen doen voor onze huurders, geeft veel energie en voldoening . Het houdt ons ook scherp. Iedere dag melden zich weer andere huurders en moeten we het opnieuw ‘verdienen’.'