Moeizaam proces
Frans: “Tsja….wat ik er van vind? Het proces ging niet vlekkeloos. De communicatie kon wel beter. Toen we bijvoorbeeld een klacht hadden, duurde het even voordat we een antwoord kregen. Die onwetendheid is ontzettend vervelend. Ik merkte dat mijn vertrouwen deels weg was. Al moet ik zeggen dat Goed Wonen goed ingreep toen de aannemer het door omstandigheden liet afweten. Ze zijn altijd beleefd gebleven en hebben het vertrouwen deels hersteld. Het concept van verduurzamen is natuurlijk perfect, maar de aanpak nog niet.”
Positief over het eindresultaat
Frans vertelt dat hij heel tevreden is met het eindresultaat. “Ik heb zelf in de bouwwereld gezeten, dus ik zie alles. Dat maakt het soms lastig, maar het zet dingen wel op scherp. Wat ik in het begin lastig vond is om de woning koel te houden. Nu lukt dat wel. Ik laat het ’s nachts flink doortochten. Overdag houd ik juist alles gesloten. Je moet even andersom denken, maar het werkt wel. Ook qua geluid werkt het super. Voorheen hoorde ik hier de auto’s voorbij racen. Dat hoor ik nu niet meer. Met de zonnepanelen ben ik ook blij. Die teruglevering van energie werkt perfect. Ik kijk regelmatig op het apparaat en we vergelijken het met buurtgenoten. Ik ben dan ook erg benieuwd naar de opbrengst van een volledig stookjaar.”
Duurzaam wonen
Ik ben aangestoken als het gaat om duurzaamheid, zegt Frans lachend. “Plastic flesjes deed ik eerst gewoon in de vuilnisbak. Nu sorteer ik plastic. Je gaat toch duurzamer denken. Ook met de buren wisselen we tips uit. Zo had ik een nieuwe spiegel met licht besteld, maar uiteraard wel opgelet dat het LED verlichting was. Goed Wonen heeft voor ons een duurzaam huis neergezet. Nu zijn wij aan zet om het verschil te maken als het gaat om duurzaam wonen.”